Thursday, September 30, 2010

Bismillah 6




Antara Fazilat Bismillah Enam adalah seperti berikut:


  •     Makbul segala hajat dan cita-cita.
  •     Luas rezkinya.
  •     Jika ditiup kepada perempuan nescaya kasih ia kepada kita.
  •     Menang dalam peperangan.
  •     Penerang hati.
  •     Di jauhkan dari segala penyakit.
  •     Dibaca 70 kali tiap-tiap hari aman dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.
  •     Dibaca ditempat yahng suci nescaya dapat melihat malaikat, jin dan syaitan.
  •     Dibaca dimalam jumaat 20 kali boleh melihat orang didalam kubur.
  •     Aman daripada binatang-binatang buas.
  •     Air laut menjadi tawar.
  •     Terlepas daripada terkena bunuh juka dibaca kepada tubuh badan.
  •     Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah aman daripada ancaman babi, tikus atau burung.
  •     Terselamat daripada bahaya musuh dan seteru.
  •     Terselamat dari karam dilaut.
  •     Jika dibaca pada minyak malam jumaat tiga kali boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.
  •     Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selama 7 hari nescaya mendengar.
  •     Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga tiga kali insyaallah lari iblisnya.
  •     Boleh tawarkan segala jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ular dan ikan.
  •     Boleh tawarkan segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, ulat buku mati beragan, hempedu katak dan sebagainya.
  •     Terkeluar daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.
  •     Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.


Cara untuk merawat pesakit yang menderita kerana perkara diatas; letakkan tangan ditempat yang sakit, tahan nafas dan baca al-Fathihah dan juga ayat Bismillah Enam ini. Tiup tempat tersebut dah urut sedikit. Baca juga ayat ini pada air untuk disapukan pada tempat yang sakit dan untuk di minum. Angin akan keluar daripada pesakit dan diikuti oleh muntah, insyaallah.

Doa ini juga boleh digunakan kepada binatang yang termakan rumput yang diracun atau yang dipatuk ular. Kaedah rawatannya adalah dengan memberi makan rumput dan meminum air yang telah dibacakan dengan doa diatas.

AMAL LAH BISMILLAH ENAM INI KERANA IANYA MENJADIKAN SEGALA JENIS RACUN AKAN TAWAR DAN TIDAK MEMBERI MUDHARAT KEPADA PENGAMAL KALAU TERMINUM. GELAS YANG MENGANDUNGI RACUN AKAN PECAH KALAU DIPEGANG OLEH PENGAMAL BISMILLAH ENAM. INSYAALLAH.

Wednesday, September 29, 2010

Doa Buat Kekasih

Dengan nama Allah, 
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. 

Ya Allah... 
Seandainya telah Engkau catatkan, 
Dia milikku tercipta buatku, 
Satukanlah hatinya dengan hatiku, 
Titipkanlah kebahagiaan antara kami, 
Agar kemesraan itu abadi ... 

Ya Allah... 
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi, 
Seiringkanlah kami melayari hidup ini, 
Ketepian yang sejahtera dan abadi, 
Maka jodohkanlah kami... 

Tetapi Ya Allah... 
Seandainya telah Engkau takdirkan, 
Dia bukan milikku, 
Bawalah dia jauh dari pandanganku, 
Luputkanlah dia dari ingatanku, 
Dan peliharalah aku dari kekecewaan... 

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti... 
Berikanlah aku kekuatan, 
Menolak bayangannya jauh ke dada langit, 
Hilang bersama senja yang merah, 
Agar ku sentiasa tenang, 
Walaupun tanpa bersama dengannya... 

Ya Allah... 
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu, 
Sesungguhnya apa yang telah Engkau Takdirkan, 
Adalah yang terbaik untukku, 
Sesungguhnya Engaku Maha Mengetahui, 
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini... 

Ya Allah... 
Cukupkanlah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku, 
Di dunia dan di akhirat, 
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini, 
Janganlah Engaku biarkan aku bersendirian, 
Di dunia ini mahupun di akhirat, 
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan 
kemungkaran, 
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, 
agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup, 
Ke jalan yang Engkau redhai, 
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah... 

Ya Allah... 
Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat, 
Dan peliharalah kami dari azab api neraka, 

AMIN... AMIN... AMIN... 
YaRabbal'aalamiin...

7Kalimah yang dipandang Mulia

Sabda Rasulullah S.A.W " Barang siapa hafal tujuh kalimah, ia terpandang mulia disisi Allah dan Malaikat
serta diampuni dosa-dosanya walausebanyak busa/buih laut "

1. Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3. Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut

4. Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu di hariesok.

5. Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6. Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah.

7. Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siangmalam sehingga tak terpisah dari lidahnya dari tafsir hanafi, mudah-mudahan ingat, walau lambat-lambat mudah-mudahan selalu,walau sambil lalu mudah-mudahan jadi bisa, kerana sudah biasa.

Friday, September 24, 2010

Grace of God


Tuesday 18 September 2010 prayer Darulsalam (Pok Bakar) ESSO petrol station next Paka had Hari Raya Aidil Fitri.





The right side is completely berkopiah Pok Bakar  humble person .....


A cow was slaughtered and the meat has cooked for dinner singgang.

It happened that evening after the Zuhr prayer Ustaz Saiful came to eat. During the middle of eating an uproar from its news Posted Pok Bake the dishes in camp is adding women have found the word Allah knows. (God) disekeping meat is served, not until a few minutes found a piece of meat more like the word of God again. Many are able to record images of the meat cubes.


On the morning of the day, beef is beef that is not spent dilapah, until the meat already cooked 2 crater is still not finished weeding.
Pok Bakar also wonder why a lot of this meat. 
The price of a cow is RM 2.400 jer.
Asar prayer until the last meal still survives.




That is her power of Allah SWT.

God knows best.


 
Hopefully his servants to make us more conscious


Word of God is meant

"Allah enlarges the provision for whom He will and straiteneth and they (the disbelievers): Have fun with this life, but life is nothing but a little fun and not dwell as compared with the Hereafter."-  (
Surah Ar Rad 13:26
)



Source: Yahoo Email Group

why women should make up?


Long ago, I read from a magazine about the theory of "why women should make up?"somehow, the theory is embedded in the head tu my brain until now.

Beauty is synonymous with women. no one can dispute that fact. not only who is leg make-up, which hardly any make-up make-up will also go out to town or want to go to a feast or just a vacation with friends.
at least should want to Paste was also a little powder, adjust the lid may be perfect, etc. ... It is facing the mirror to be at least half an hour.

while the men, tie belt while walking to the car was normal. grumbled that the last t in a car, the wife of late completion.

I've asked a few friends on the women about this issue. between the responses of the popular ...
1. for self-confidence when dealing with people
In other words, women will make up just when to face other people. 
if you are alone at home, no need la busy dressing.
if you leave the house in a still-worthy di'touch-up ', her self-confidence will be affected.




2. Posted instructions for men
any man who does not like to see beautiful women, is not yet? 
for a single reply to be la melaram want a little bit happy to change the status to 'at berpunya'.
somebody has already booked some bids are also due to heart It does not change the timber to another.
but what is it when somebody pulak to marry? 
It is beautiful no matter where they were dressing, he remains male nurse tu jugak. It is apt patutnya men dressing in order to add a collection of chants ...
3. 
instinct is like a beautiful woman
writing to be beautiful, the table must be decorated with beautiful, beautiful clothes want, want beautiful shoes, beautiful henpon want ... 
presumably, all kat beautiful eyes Posted la  ... body and beautiful face also want to be la.
beauty is a private property rights of women ...
but unanswered question is, "why bile sensorg  time at home, takde pulak busy beautifying themselves? time at home takda feminine instinct to?"





It is three tu as the most popular response for the question of "Why Women Need make-up?" Other opinions are much more minor. I have forgotten.
but no reply TAKDA greetings to answer theory-to-read my reply. when I explain the theory section that, mostly (except for ego who is said to want his opinion gritty aje) AGREE AND SEDAR will make up their 

actual needs.








Thursday, September 23, 2010

Why are you so lazy?

Because you do not have anything to be made, you choose to accepted, you feel 'heavy' to do, you do not feel the importance of things I made today.
Everyone has their own laziness. During the time you can be diligent, you can continue to work for days with the rest minimum. You are motivated, make you work hard for hours.




Up to a time later your body will be less alive. You will not be able to control the present.
Motivate yourself first quake fragile.
During that time reluctant to appear because it is reluctant to appear.
You feel sleepy, rimas, drowning.
Closing the eyes and lie down to sleep to do taste better. Lazy, the positive aspects of a situation in which the body cells to biological markers in the minds of asking a little time to recover after a long work.
In the pursuit of success, you must learn how to control laziness.



Mess about sometimes. Avoid dominated by lazy, but let you control the lazy. Save lazy, collect and release all of the time it's not lazy at all times.
Lazy people have the right to succeed, they just do not want to work hard now. People are reluctant to choose to have fun a bit, then trouble-hard.


pLazy? Lazy? ERM ... Everybody feel lazy .. KAN?

Source: Yahoo Email Group


Tuesday, September 21, 2010

Kenapa LelaKi Kawen Lambat??


   Katakanlah Anda adalah seorang lulusan segar pada usia 23, laki-laki, bermula carrier 
  dengan gaji, berkata RM2000 setiap bulan. 
  
 Bulanan, penggalian pengeluaran anda pada makanan, pengangkutan (awam 
 atau sepeda motor), elektrik, air, telefon, sewa rumah dan lain-lain 
 beban, katakanlah anda boleh menjimatkan sekitar RM800 paling. 
  
Kemudian, kerana anda adalah anak yang baik, anda menghantar wang kepada orang tua anda atau kerabat tentang 
 
RM300 per bulan. Ini akan memberikan anda RM500 baki tabungan. Untuk tahun pertama, mungkin anda sangat disiplin dengan 
 kewangan anda, sehingga anda menjimatkan sekitar RM5000. 
  
 Tahun berikutnya di usia 24, anda bertemu seorang gadis impian anda. 
Anda berdua 
 rancangan untuk berkahwin selepas satu atau dua tahun. 
Ok, itu baik, itu memberi anda
 masa untuk menjimatkan lebih banyak wang dan lebih banyak masa untuk menyiapkan asas 
 keperluan untuk 'bahagia' keluarga? 
kereta dan atap untuk hidup di bawah. Tahun itu 
 kerana anda adalah seorang pekerja keras, anda mendapat kenaikan 10%. 
  
 Kerana anda juga boleh gentleman, anda memastikan wang yang disisihkan untuk berkencan dan menghabiskan 
 hadiah untuk gadis anda, jadi 10% pergi untuknya. 
Seperti tahun sebelumnya, selepas 
 keringat banyak dan Meggie bulan-makan, anda menyimpan RM5000 lain. 
Anda dibayar 2 bonus bulan. 
Jadi, RM4000 lain 
 ditambah ke tabungan anda. 
Jadi, jumlah keseluruhan penjimatan anda sekarang adalah RM14, 000. 
  
Anda memutuskan untuk menghabiskan sekitar RM8000 pada baru RM40, 000 kereta wang muka. Jadi, anda tabungan yang bersih tahun RM6000. 
  
 Tahun berikutnya pada usia 25, anda baik-baik saja di tempat kerja. 
Tetapi kerana 
 sekarang anda perlu membayar untuk kereta setiap bulan, jumlah keseluruhan penjimatan bulanan anda 
 ditebang sekitar RM400. 
Anda menjimatkan sekitar tentang RM5000 tahun itu. Tidak 
 bonus tahun itu kerana syarikat anda membuat miskin. 
Jadi, anda total 
 tabungan di bank adalah RM11, 000. 
  
 Lalu, anda memutuskan untuk ikut terlibat dengan 
 Anda Awek. 
Dia bilang OK. Jadi, perlu membeli sebuah cincin pertunangan. 
 RM1500 dihabiskan untuk ditambah cincin 'hantaran pertunangan'. 
Jadi, anda bersih 
 tabungan yang tahun RM9, 500. 
  
 Tahun berikutnya pada usia 26, anda akan dipromosikan. 
Anda 
 gaji sekarang adalah 1.5 dari gaji anda bermula daripada syarikat. Kabar baik! 
Anda berfikir. "Ok, tahun ini 
 Aku akan berkahwin "Anda juga '. Gersang' sudah.:) 
  
 Jadi, anda bertanya tunangan anda "berapa banyak mas kahwin (hantaran)?" 
 
Dia berkata, "berapa-berapa Yang sanggup u". 
 Anda bertanya, "RM5000 ok?". 
 Dia menjawab, "Aku baik-baik saja Tapi ibu je. Tu saya. Día Kata Macam lulusan luar negeri saya  boleh ni surai letak rendah-rendah. 
Memucat RM10 Less, 000 tau! ". 
  
 Mata anda 'terjegil', hawa liur 'meleleh' dan anda pengsan di tempat. 
 "Di mana lagi di dunia saya boleh mendapatkan wang tambahan?", Anda katakan kepada diri sendiri.  Namun, kerana anda sangat ditentukan untuk berkahwin dengan impian anda 
 
gadis dan atas nama cinta, anda bekerja sangat keras itu benar-benar tahun 
 sehingga anda meraih penghargaan sebagai "Best Employee of The Year". 
Anda mendapatkan 3 bulan bonus. Anda juga melakukan usaha sampingan untuk membekalkan ayam pencen.Jadi, 
 kira-kira tabungan bersih anda pada akhir tahun itu adalah RM20, 000. 
  
 Ok, sekarang anda dengan 27 tahun cukup tabungan di bank untuk membayar 
 mahar. 
Tapi kemudian, datang ibu anda mengatakan, "Anak ni mak nak kawin mesti 
 la grand grand buat. 
Kita sewa khemah Besar-Besar jemput, penyanyi Ke 
 
Artis Ke sorang doa persembahan buat datang. 
Lauk pauk Kita melayani aje 
 la ya? 
RM10 je sekepala. Baju kawin ko Kita, sewa yg cantik-cantik 
 Mahal-Mahal Dan sket. 
Kita ke dalam 1,000 Orang datang ok? " 
  
 Anda melakukan cepat in-the-head-perhitungan, 
 "1000xRM10 = RM10, 000, penyanyi Lagi, Lagi khemah, Buta Buta-je RM15, 000! Tu Tak! Masuk Cincin kahwin Lagi!" 
 Anda berkata, "Mak, nak buat APA-bazir membazir duit ni?" 
 Ibumu menjawab, "Apa pulak membazirnya? Kau kawin sekali seumur Hidup je. 
 Biarlah `buat betul-betul" Kau berkeras., "Tapi mak?" 
 ibu anda mengatakan, "Dahlah, jangan kau buat nak malu mak Cik jiran. Tipah 
 Kita buat kenduri kat hotel tu SIAP Dato, Datin, Puan tan sri sri Lagi 
 datang. 
Mana nak letak la mak buat kenduri di muka kalau Kecik Kecik? ". 
  
 Lagi pula, anda akhirnya berkahwin. 
Tapi, hidup bahagia indah selepas 
 pernikahan yang impian anda dengan isteri anda tidak dapat bertahan lama. 
Anda telah 
 hutang di pinggang anda, semakin tinggi bunga setiap bulan, tidak boleh 
 mampu membayar mereka, isteri anda bosan kau bertanya wang dari padanya, 
 dia menuduh anda sebagai suami tidak bertanggung jawab kerana tidak menjadi yang baik 
 operator, bla bla bla? 
Pada 
 akhir, kalian berdua masuk ke dalam cara yang berasingan? 
Anda bercerai. 
 Masalah masalah breeds? 
Kadang-kadang kita bertanya-tanya mengapa institusi perkahwinan yang gagal di negara kita. 
 Contoh di atas mungkin tidak mencerminkan semua fenomena dalam budaya kita, 
 tapi mungkin memberikan kita beberapa idea masalah pasangan muda ini 
 
hari yang dihadapi untuk berkahwin dari perspektif saya. 
  
 Akar Punca Masalah ... 
 Ada sesuatu yang salah dengan budaya kita. 
Aku benar-benar berfikir ada beberapa 
 amalan budaya kita di Malaysia (Melayu budaya khas) yang 
 tidak masuk akal dan khususnya mereka yang bertentangan dengan ajaran 
 Islam. 
Amalan-amalan ini baik-berakar dalam budaya kita bahawa 
 sayangnya kerana mereka, banyak orang 'takut' untuk berkahwin, 
 atau hanya merasa seperti mereka tidak mampu ketika mereka dapat benar-benar 
 mampu. 
Berikut ini adalah beberapa pemerhatian saya dan analisis ringkasan: 
  
 (1) Perkahwinan harus dilakukan dengan cara yang paling mudah tapi di Malaysia, 
 ini harus dilakukan dengan cara yang paling mewah. 
Lomba yang 
 pernikahan adalah kebesaran yang paling hampir tidak dapat dielakkan. 
Fame biasanya 
 alasan mengapa orang menghabiskan jumlah yang masuk akal dan pembaziran wang untuk 
 perkahwinan. 
  
 (2) Kadar "" dari seorang wanita diukur menurut dia mungkin 
 status pendidikan tidak sesuai dengan pengetahuan dan pemahaman tentang 
 Deen dan kesalehan seperti yang disarankan oleh agama. 
Hal yang paling menyedihkan adalah bahawa 
 "Kadar" disimpan di perempuan, yang seharusnya, jika Tuhan-mencintai, 
 yang baik hati dan soleh, "tak ternilai"! 
Sistem 'mas kahwin' yang dipertimbangkan oleh
 orang Melayu dari mungkin orang Indian yang datang ke Malaysia masa yang lama. 
 Ketika 'mas kahwin' disimpan terlalu tinggi dan laki-laki tidak mampu membayar, perkahwinan 
 
biasanya ditunda atau dibatalkan. 
Upaya untuk membina sebuah batu bata kecil 
 unit Deen ini tertunda atau mungkin hancur hanya kerana alasan ini. 
  
 (3) Perkahwinan harus proses cepat dan mudah bagi pasangan tidak sulit, 
 
yang akhirnya menjadi beban. 
Hari ini, kami membuat pernikahan sehingga 
 rumit sehingga orang takut berkahwin.
 Ketika saya berada di  Sydney, aku melihat saudara-saudara Muslim akan berkahwin pada 
 masjid, dengan hanya beberapa gula-gula sebagai hidangan utama untuk para tetamu.
Itu 
 tetamu yang dijemput untuk menyaksikan upacara ..
 Jemaah berdoa di masjid atau beberapa kerabat dekat dan teman-teman. Sana 
 ada titik pemborosan yang. Kita harus memfokuskan diri pada kehidupan selepas perkahwinan tidak pernikahan  sendiri. 
Pernikahan hanya pintu rumah perkahwinan. Mengapa kita harus 
 menghabiskan banyak wang untuk menghiasi pintu begitu indah, ketika 
 dalam rumah kemudian dibiarkan kosong, gelap dan tidak menarik? 
  
 ... Dan tekanan pada laki-laki ...