Saturday, January 26, 2008

Pedoman

    Bismillahirrahmanirrahim

    Rakaman ini dipetik dari program Motivasi Pagi -TV 3 (6.30 pagi) oleh Ustazah Noorbayah Mahmood

    Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat. Lalu Rasulullah menegurnya.

    "Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?"

    Lalu gadis malanginipun menceritakan hal yang berlaku padanya :- "Ya,Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu. Malam tadi aku telah bermimpi dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini." Balas gadis tadi.

    "Jika tidak jadi keberatan, ceritakanlah mimpimu itu wahai anakku."

    Rasulullah mula tertarik dengan penjelasan gadis tersebut."Aku bermimpi berjumpa ibuku di dalam neraka.

    Keadaannya amat menyedihkan. Ibuku meminta diberikan air kerana dia amat dahaga kerana kepanasan api neraka itu hingga peluh tidak sempat keluar kerana kekeringan sekelip mata." Gadis itu berhenti seketika menahan sebak.

    "Kemudian kulihat ditangan kirinya ada seketul keju dan ditangan kanannya ada sehelai tuala kecil.Beliau mengibas-ngibaskan kedua-dua benda tersebut untuk menghalang api dari membakar tubuhnya. Lantas aku bertanya ibuku, kenapa dia menerima balasan sebegitu rupa sedangkan ketika hidupnya ibuku adalah seorang hamba yang patuh dengan ajaran islam dan isteri yang taat kepada suaminya?

    Lalu ibuku memberitahu bahawa ketika hidupnya dia amat bakhil. Hanya dua benda itu sahaja iaitu seketul keju dan sehelai tuala kecil pernah disedekahkan kepada fakir. Yang lainnya hanya untuk bermuka-muka dan menunjukkan kelebihan hartanya sahaja.

    Lalu aku terus mencari ayahku. Rupanya beliau berada di syurga dan sedang menjamu penghuni syurga dengan makanan yang lazat dan minuman dari telaga nabi.

    Ayahku memang amat terkenal kerana sikapnya yang dermawan dan kuat beramal.

    Lalu aku bertanya kepada ayahku. "Wahai ayah, ibu sedang kehausan dan menaggung azab di neraka.Tidakkah ayah ingin membantu ibu sedangkan di dunia kulihat ibu amat mentaatimu dan menurut perintah agama.

    Lalu dijawab oleh ayahnya. Sesungguhnya beliau dan semua penghuni syurga telah dilarang oleh Allah dari memberi walau setitik air kepada isterinya kerana itu adalah pembalasan untuk kebakhilan yang dilakukan ketika didunia.

    Oleh kerana kasihan melihat azab yang diterima oleh ibuku, aku lantas menceduk sedikit air mengguna tapak tangan kananku lalu dibawa ke neraka.

    Belum sempat air tersebut mencecah bibir ibuku, api neraka telah menyambar tanganku sehingga melecur.

    Seketika itu juga aku tersedar dan mendapati tapak tanganku melecur teruk.

    Itulah sebabnya aku datang berjumpa engkau ya Rasulullah." Panjang lebar gadis itu bercerita sambil airmatanya tidak henti-henti mengalir dipipi.

    Rasulullah kemudian meletakkan tongkatnya ke tapak tangan gadis tersebut lalu menadah tangan, berdoa memohon petunjuk dari Allah. Jika sekiranya mimpi gadis tersebut adalah benar maka disembuhkanlah agar menjadi iktibar kepada beliau dan semua umat islam.

    Lalu berkat kebesaranNya tangan gadis tersebut sembuh.

    Rasulullah lantas berkata, "Wahai anakku, pulanglah.

    Banyakkan bersedekah dan berzikir dan pahalanya kau berikan kepada ibumu.Mudah-mudahan segala dosanya terampun. INSYALLAH"

    "WAR-WARKANLAH KPD SELURUH UMAT MUHAMMAD UNTUK SECEBIS PEDOMAN AGAR TIDAK MENGAMAL SIKAP KEBAKHILAN TERHADAP SESAMA MANUSIA"

Rahsia tarikh lahir


    Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah
    kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran
    yang perlu kita hadapi. Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh
    mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor
    tunggal

    Contoh:

    12 April 1974

    12 + 4 + 1974 = 1990

    1 + 9 + 9 +0 = 19

    1 + 9 = 10

    1 + 0 = 1

    (Jadi nombor lahirnya ialah 1)



    1. Ketulenan


    Hadir dengan idea baru. - Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri. -
    Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik
    teknik diplomasi. - Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang
    terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss. - Bekerja sendiri merupakan
    pilihan terbaik mereka.

    Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau
    lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 1: Abe, Tom Hanks, Robert Redford,
    Hulk Hogan, Coral Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan, Requel Welach



    2. Pendamai


    Dilahirkan sebagai diplomat. - Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap
    keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri. -
    Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati. - Mereka tidak
    suka bersendirian. -Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya
    mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk
    bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.

    - Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk
    meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka
    tanpa berselindung.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 2: President Bill Clinton,
    Madonna, Whoppi Goldberg, Thomas Edison,Wolfgang Amadeus Mozart.




    3. Ceria


    Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding. -
    Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya. -Mereka
    suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. -
    Mereka sangat popular dan idealistik.

    - Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 3: Alan Alda, Ann Landers, Bill
    Cosby, Melanie Griffith, Salvador Dali, Jody Foster




    4. Konsevatif


    Golongan ini sangat peka dan tradisional. - Mereka sukakan arahan dan sesuatu
    yang rutin. - Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa
    yang sepatutnya mereka lakukan. - Mereka suka bekerja keras dan sangguh
    melakukan sesuatu kerja secara sendirian. - Mereka mudah tertarik dengan
    aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. - Mereka berupaya untuk
    bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.

    - Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap
    diri sendiri.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 4: Neil Diamond, Margaret
    Thatcher, Arnorld Schwarzenegger, Tina Turner, Paul Hogan




    5. Perintis


    Mereka adalah perintis. - Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu
    dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm). - Mereka
    perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. - Dunia ini adalah sekolah mereka,
    mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap
    situasi yang ditempuhi. - Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah
    terhenti.

    - Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat
    semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 5: Abraham Lincoln, Chorlotte
    Bronte, Jessica Walter, Vincent Van Goh, Bette Midler, Helen Kellar dan Mark
    Hamil.




    6. Romantik


    Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa
    gembira. - Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. - Perasaan
    mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan
    menjaga seseorang. - Mereka sangat setia dan boleh menjadi
    guru yang terbaik. - Mereka suka seni musik. - Mereka menjadi teman yang setia
    kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.

    - Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak
    boleh diubahnya.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 6: Albert Einstein, Jane Saymour,
    John Denver, Merly Streep, Christopher Columbus, Goldie Hawn




    7. Intelektual


    Golongan ini adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi, dan
    mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah. - Perasaan mereka
    tidak mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka suka mempersoalkan apa yang ada
    disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan. - Mereka kerap
    dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala
    bersendirian. - Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk
    menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara. - Mereka
    sangat suka berahsia.

    - Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar
    untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 7: William Shakespeare, Lucille
    Ball, Micheal Jackson, Joan Baez, Princess Diana



    8. Penyelesaian


    Golongan ini adalah penyelesaian masalah. - Mereka adalah profesional, berterus
    terang, penilai yang baik dan sangat tegas. - Mereka selalu mempunyai
    perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik. -
    Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara
    objektif. - Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri
    bahawa mereka adalah ketua.

    - Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan
    sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

    Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 8: Edgar Cayce, Barbra Streisand,
    George Harrison,Jane Fonda, Pablo Picasso, Aretha Franklin, Nostrodamus.


    p/s : HanYa sekadar UntUk Suke3 jek...

SaHaBat

Bersahabat memang best tapi ramai yg mula-mula jadik sahabat, lelama jadik muksibat. Apapun pilih lah yang terbaik dari apa yang terjadi dalam hidup ini. Tuhan tau apa yang baik untuk hambanya. Kalau kita terus menerus menipu orang. hentikan perbuatan tuh. Kalau kita terus menerus buat maksiat pun hentikan cepat sebelum kita tak sempat bertaubat. Hidup didunia nie memanglah mcm dalam syurga kalau kita tak ingat dosa dan pahala. Tapi kita juga ada agama, mudah untuk difahami tinggalkan yang dilarang buatlah apa yang disuruh. Yang tak disuruh tinggalkan lah. Syurga dunia tak akan kekal abadi. Syurga yang hakiki menanti kita. Fikir-fikirkanlah...


Nasihat al-Qamah:
Lima cara pilih sahabat
Nasihat yang boleh diikuti dalam membina persahabatan ialah sebagaimana pesanan al-Qamah (seorang sahabat Rasulullah saw) kepada anaknya:


Pertama: Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya. Dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.


Kedua: Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya).


Ketiga: Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya.


Keempat: Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.


Kelima: Sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu
mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia
suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.


Dalam memilih sahabat kita hendaklah memilih sahabat yang baik agar segala matlamat dan
hasrat untuk memperjuangkan Islam dapat dilaksanakan bersama-sama sahabat yang mulia.


Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :


"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu,
..dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat
kepada Dzat yang Memiliki mu."



Ketika segalanya menjadi sesuatu yang tidak masuk akal dan kau merasa tertekan... Allah bersamamu untuk menenangkanmu...

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih.. Allah sudah menghitung airmatamu.

SIAPA SEBENARNYA KITA?

Sebelum memulakan seminar,Prof. Ibrahim mengeluarkan duit RM100 dari dompetnya.Kemudian wang itu ditayangkan kepada 50 orang pesertanya.
"Siapa nak duit ni?" Tanya Prof Ibrahim. Semua peserta mengangkat tangan.
"Saya akan berikan duit ni kepada salah seorang daripada kamu,tapi izinkan saya membuat sesuatu dahulu."

Prof Ibrahim meramas ramas duit itu hingga renyuk. Kemudian dia menunjukkan duit yang sudah renyuk itu dan bertanya: "Ada sesiapa yang nak duit ni lagi?"
Hampir semua pelajarnya mengangkat tangan.Prof Ibrahim mengangguk dan mencebikkan bibir.

"Okey apa kata kalau saya buat macam ni?"

Duit RM100 itu dicampakkan dan di tenyeh tenyeh dengan kasutnya. Prof Ibrahim memungutnya semula lalu diletakkan di atas meja.Wang kertas itu bukan sahaja renyuk tetapi juga kotor.

"Sekarang siapa nak duit ni?" Tanya Prof Ibrahim.

Selesai dia bertanya,lebih separuh daripada jumlah pelajarnya masih mengangkat tangan.
"Ha apa yang boleh kita kutip drpd persitiwa itu tadi?" Tanya prof.Ibrahim.
Pesertanya hanya diam, dan sesetengahnya hanya menggelengkan kepala. Mereka masih tidak dapat menangkap apa yang cuba disampaikan oleh Prof Ibrahim.

"Walau apa pun yang saya lakukan pada duit ni,kamu tetap mahukannya. Betul tak? Kamu tahu kenapa? Kerana nilainya tak berubah walaupun dipijak dan ditenyeh dengan kasut. RM100 tetap RM100 walaupun 10 kali dipijak." Kata Prof.Ibrahim. Semua peserta yang mendengar kata-katanya hanya tersenyum.

Prof Ibrahim mengaitkan persitiwa itu dengan kehidupan seharian.

"Sering kali di dalam hidup,setiap orang akan merasai kejatuhan, hati hancur, ataupun dihina. Hinggakan suatu ketika kita akan merasa diri kita tidak berguna langsung."

"Tapi walau apa pun yang telah terjadi, ataupun yang akan terjadi, anda tidak akan hilang harga diri. Bersih atau kotor,renyuk atau licin, anda tetap berharga terutama pada mereka yang disayangi."

"Harga diri kita bukan datang daripada apa yang kita lakukan atau siapa yang kita kenal tapi SIAPA SEBENARNYA KITA..." jelas Prof Ibrahim.

Monday, January 21, 2008

ape3 jek

heheh

rindu nyer ...lame x taip kat cini..hehehhe sabtu
lepas mjlis konvokesyen aku..
tapi xberapa best la... bowrink cz tmpt
xberapa best... adoiiii... xbnyak amik pix.. mcm rase rugi lak...
:-s hurmm lg pon time tu mood x berapa ok... hert very sad..
uhuh~ tapi skrg ok dah.. ehehe

ape lg eakk... xtau ar nak taip.... adoihhhhh!!
c yaaaaaaa~

Saturday, January 12, 2008

Ya ALLAH....

Ya Allah yang Maha Pemurah…
Terima kasih Engkau telah menciptakandia
dan mempertemukan saya dengannya.
Terima kasih untuk saat-saat indahyang
dapat kami nikmati bersama.Terima kasih untuk setiap
pertemuanyang dapat kami lalui bersama.
Saya datang bersujud dihadapanMU…

Sucikan hati saya ya Allah, sehinggadapat
melaksanakan kehendak danrencana-MU
dalam hidup saya.Ya Allah ya robbi..jika saya bukan
pemilik tulangrusuknya, janganlah biarkan
sayamerindukan kehadirannya… janganlahbiarkan saya,
hati sayadihatinya.. kikislah pesonanya daripelupuk
mata saya dan jauhkan dia darirelung hati saya…
Gantilah damba kerinduan dan cintayang bersemayam
didada ini dengankasih dari dan pada-MU yang tulus,murni…
dan tolonglah saya agar dapatmengasihinya sebagai sahabat.
Tetapi jika Engkau ciptakan dia untuksaya…

Ya Allah tolong satukan hati kami…bantulah saya untuk mencintai,
mengerti dan menerima dia seutuhnya…Berikan saya kesabaran,
ketekunan dankesungguhan untuk memenangkan hatinya…
Ridhoi dia, agar dia juga mencintai,mengerti dan mau menerima saya
dengansegala kelebihan dan kekurangan sayasebagaimana telah
Engkau ciptakan…Yakinkanlah dia bahwa saya sungguh-sungguh
mencintai dan rela membagisuka dan duka saya dengan dia…

Ya Allah yang Maha PengasihDengarkanlah doa saya ini…
lepaskanlahsaya dari keraguan ini menurut kasihdan kehendak-MU…
Allah yang Maha kekal…Saya mengerti bahwa
Engkau senantiasamemberikan yang terbaik untuk saya…
luka dan keraguan yang saya alami,pasti ada hikmahnya.
Pergumulan ini mengajarkan saya untukhidup makin
dekat kepada-MU, untuklebih peka terhadap suara-MU
yangmembimbing saya menuju terang-MU…Ajarkan saya
untuk tetap setia dansabar menanti tibanya waktu yang
telahEngkau tentukan….Jadikanlah kehendak-MU dan
bukankehendak saya, yang terjadi dalamsetiap bagian
hidup saya…

Ya Allah,
semoga Engkau mendengarkandan mengabulkan permohonanku.

Thursday, January 10, 2008

so Sad~

dak nakal miss sangat3... sedih nyer....
daknakal xsihat... xdapat nak tgk daknakal...

sy risau kat dak nakal... risau sangat3 ...
sy sentiasa doakan daknakal cept sembuh....
wlu sy xdpt melawat n menjg dak nakal ,
tp sy sentiasa ingat kat dak nakal .....
sedih tauuu.. sedih sgt3...

xtau lah nak taip pe lg.... sy asik teingat kat dak nakal jerk....
nak call sy takot... send msg x bebls... xpela myb xmau di gngu kan..
sy sentiasa tunggu dak nakal.... sy syg sgt kat dak nakal...
sy xnak kehilangan dak nakal... :(

hati sy xtenang sejak dak nakal sakit ni...
sedih jerkk.... xbest nyer rase mcm ni... sakit sangt...
myb ni dugaan wat kita... walu pape tejadi sy tetap syg dak nakal...

rinduu sangat3 kat dak nakal...

Wednesday, January 09, 2008

Doa Awal Tahun & Doa Akhir Tahun

Barangsiapa yang membaca doa awal tahun ini, insya Allah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.

Doa Awal Tahun:




Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.

Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata:"Hampalah kami di sepanjang tahun ini".


Doa Akhir Tahun





Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.
Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.





p/s : "I wish you Salam Ma'al Hijrah 1429.
Do not forget to read the year-end and year-beginning do'as.
May this year brings you more barakah a
n rahmat from Allah Subhanahu Wa Taala. Amin.
Fi Aman Allah ..Masaalama.. ":)

Monday, January 07, 2008

Takdir Cinta

kututup mataku dari semua pandanganku
bila melihat matamu kuyakin ada cinta
ketulusan hati yang mengalir lembut

penguasa alam tolonglah pegani aku
biarku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

andai kan aku bisa lebih adil
pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa

biar aku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia
bukan ku yang mahu
oh Tuhan tuntunlah hatiku

p/s best jerk dgr lgu ni kat blog brad..
brad sy copy lirik dia yerk...
=) hehe feel jerk dgr.
ayat3 dia pun best! ihiks3

Sunday, January 06, 2008

DuHai Hati~

DuHaI Hati..
JaNgaN LaH KaU BerSediH..
JanGaN LaH Kau MerajuK..
JaNgaN LaH Kau BeRkEciL Hati..
JaNgaN LaH KaU Rasa BerSendiriAn..

KerNa iNi Lumrah keHidupan.
KaDaNgKala KehiDupan Kiter pEnUh KegemBiraan
KdanGkala PeNuH DuGaaN ..
Hanya ALLAH saja Yg tahu ....

Ya ALLAH,
KuaTkan Lah SemGt HambaMuIni
PermUdaHkanlaH PerjalaNan Hidup hamba MuIni
Kau BeriLaH KekUataN UntUK Ku baGi menemPuH
dugaaN Yg akan Kau berikan...

Ya ALLAH,
Aku BersYkuR kepadaMu SehinGga Kini aku Masih dapat BerNafas
Menikmati kehidupan Yg Kau CiPTakan.
Aku ReDha Dengan Apa dugaaN Yg telah kau berikan...

Ya ALLAh,
AmPuNilaH Hamba Mu Yg kerdIL Ini..
TenAngKan lah Hati Hamba Mu Ini...

Seandainya esok aku tidak melihat dunia lagi Ya ALLAH,
Kau tempat kan lah jasad aku di tempat yang selayaknya ditempatkan..
Kau ambil lah Nyawa ini dalam iman Ya ALLAH...
Moge Jasad aku Bersemadi dengan amaN..

Amin....

Doakan aku duhai Sahabat seaNdai esok aku tidak bernafas lagi.
Moga Doa KaliaN Dapat Temani Jasad Aku disana ...
di DunIa Yg Berbeda...

JagaN Kau BerSedIh sahabT Jika AkU PerGi SebeluM kaMu.
sImpaN AirmaTa dan Dekat Kan lAgi diri Mu dgan NYA..
KemaTian Sesuatu YanG taK dapaT Kita JangKaKaN..
setiap Detik Kita Boleh berHadapan DengaNya..

p/s xtau lak nape mlm ni leh taip mcm ni...
rase mcm nak g jauh jerk :(
sedih nyer rase hati.. sob3
syg kamu semua.....

Friday, January 04, 2008

forum

eNtah Nape Mlm Ni rase miss Sgt3 kat member forum terutama kat hellobebeh community
nak ikut kan lame gak xjoin berforum kat situ.. sejak dah keje ni.. apesal ntah, just sempt tgk3
jerk... gth yg dorg buat pon xsmpt g.. yg last week gth aku lak xsihat uh! mcm3 hal jerk.... alahai.. dugaan nyer..


Kat spaku pOn Same .. da Lame X melepak kat sini.. klu teringt tahun3 yg lepas... bukan main lagi... rase mcm 24 jap je bukak dua forum ni... tapi skrg uh! payah tol nak menjoinkan diri... bukan per ade komitmen lain .. sory la kawan3 bukan lupe kat korg tapi tu la... time kurg ada...
kadang3 mmg terasa rindu nak mcm dulu3 gelak3 kat forum.. pastu merapu ntah pape.. kan3
tapi skrg xdpt nak sekaki lagi... uh! sedih lak rase... :(

Tuesday, January 01, 2008

epy new yer.. epy new yer....
01 / 01 / 2008 yuhu........ da 2008 kan naik setingkt umo aku.. hahahah
sedar xsedar dunia semgkin tua dan kita sebagai mahkhluk semgkin singkat
perjalanan hidup.. uhuh~~

Tahun Baru, Azam Baru Semgt baru dan sewaktunya... uhu~~ azam last yer
tercapai gak... taHun Ni InsyaLLaH AkU Harp terCapai.. ihiks3 biar la
aku saje yg tau azam tu..ihiks3

apesal la mata xmo lelap ni.. nak msg xtau nak sms same... alahai..
boring nyer!! hurmmm...~~ alamak stuck plak pale ni.. nak taip pe
gi eakkk... uhuh~~'

opocottt!! tekejot laks.. tetibe bunyik pintu diketok... hhahaha..
rupe2 nyer my bro bru pulang dr pesta new yer.. uhu~~
untg jadi boy ni kan leh kuar mlm3 balik lewat pon xberapa nak kisah kan..
uhuhu~~

selsema ni baru nak kebah... tu la smpai smlm x gi keje... haha xleh nak bgun
lak pgi tu.. hurm... pastu kat uma dok tidoo jerkk.... hahahh jadi kaki tido lak
ihiks3 hurmm....

eahhh ... nak taip pe g eakk... uh! rase3 setakakt ni yg aku leh taip..
hhahahah bukan pe xtau nak taip pe g.. ihiks3
slm syg dr aku... peweettt!! ^_^

[ a k u ]