Tuesday, November 02, 2010

Think+ about CINTA

1. Cinta bukan mengajar kita lemah,tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri,tetapi menghembuskan kegagahan.


2. Andaikata cinta itu sebuah pengorbanan,mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta..?Andaikata derita itu harga sebuah cinta,mengapa cinta semakin sukar dimiliki..?


3. Cinta menjadikan pengecut jadi pemberani,yang bakhil jadi penderma. Si bodoh jadi pintar,mempertajam pena para pengarang,mendatangkan kegembiraan dalam jiwa dan perasaan.


4. Cinta adalah energi,yang membuat sang pencinta memiliki tatapan pinta pada Rabbnya. Pandangan kasihnya jatuh jua ke retina cinta,takkan berpaling slamanya. Lalu senyumnyapun merekah,mekar dari kuncup cinta. Bahkan dikala tangis,ia menimba luhnya dari mata air cinta.


5. Sebab adalah nyawa bagi cinta. Sebab sembarangan hanya akan menumbuhkan cinta yang sembarangan. CINTA YANG ABADI MEMERLUKAN SEBAB YANG ABADI. Adalah dusta jika kau berkata cintamu abadi.Padahal sebab cintamu HANYA KECANTIKAN FANA, KEKAYAAN SEMENTARA, ATAU PERANGAI SANDIWARA.

6. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau. Saat bayu berlagu riang,ketika itulah cintanya hadir.

7. CINTA ADALAH BERSATUNYA 2 Jiwa Dalam 1 Hati, DAN 2 Hati Dalam Satu Debaran.
Post a Comment