Our true love story {CST PRODUCTION}



kadang2 cinta itu xdapat nak diJaNgka, tiba2 ia hadir menyelinap masuk ke lubuk sanubari . 
Antara sedar atau tidak. Cinta Begitu UnIk Tnpa alasan ia akAn Hadir , Ini Kerana Sudah tersurat
jodoh pertemuan Kita cuma antara lambat dan cepat saja. Walau dengan bagai mana cara kita
mengelak , Klu Dah JodoH xkan Kemana..hehe2 


"cinta OH cinta"

Disini Bermula duNIa CInta Ku

2007


-Mac -
Bermula bila "New Friend" "Mohd Hafiz" n then accepted. Keraguan siapakah mamat ni. 
Untuk Menyedapkan hati "myb saje nak kawan2 kot" hea2 keesokan harinya tgk gambr2 dlm album
bnyak komen oleh dia ada yg komen bik punye, da komen yg pelik3, ada komen yg menyakitkan hati.. isk3 geramm time 2.. dipendekan citer disitulah permulaan bicara kami


-April - 
Sidia menghantar Msg di inbox Friendster berbunyik "boleh x kite berkenalan? Ni amik no fhon
saya 017xxxxxxxx , klu free awak msg yeh" . time dpt ni wat xahu aje...  selepas Friendster kami 
berhubung melalui Yahoo Masenger pulak... heheh2 Bnyak cerita kongsi bersama, bila 1hari xon9 rase lain sgt."rindu" konon nyer.. 


-Mei-
Time ni gi kedah majlis pertunangan abg saya. Teringat sidia asl kedah .baru terdetik Nak SMS dia. 1st time msg dia " awak saya kat kedah, cantik swah padi kat kedah ni, kenal x sape saye?" hea2 main tekteki pulak har3 "xkenal , sape nih?" tesenyum sye baca sms tu . xlame tu saya terus call awak."awak Saya ni Aainies yg kat friendster tu.." riaksi awak plak" ye ke nih? heheheheh" saya dpt rasekan awak teruja sgt n happy.. hik3 dari situ kite mule sms selama ni just YM saje.. 


-Jun-
Hari yg ditungu2 dan hari penentu segalanye. 1st time date dgn awak kat MIDvalley.
Mcam2 jadik time Nih, diantaranya ;-
1. Awak sampi lambat
2. kasut saya putus time tu betul time nak g  dekat awak
 ( malu nyer time tuh)
3. Awak Lupe parking kate kat mane
(cz t 1st time awk g midvaly)
4.Rase time tu waktu sgt singat.. heheehe
5. Awak bg saya gelang tgn silver


kite "COUPLE" 3 jun 2007


~Julai- Disember ~
Xsemua perhubungan itu akan bahagia sentiasa , ada pasag surut nya. tapi saya dapt atasinya walu perkara tu amat melukakan hati dan kepercayaan saya. Tp sya xkejam kerana sya syg awak saya berbincag elok dgn awak. awak bg  jawapan yg buleh diterima akal . oleh itu hubungn kita kembali seperti biasa.


~2008~


Pada tahun ni macam3 kisah terjadi, sidia sudah jrg on9 kebizian kerja membuatkan dia tidak dapt on9 seperti dulu. Cume berteman kan SMS saje jika free baru call. Pada awal bulan 6 , saya berhenti kerja di s.alam dan pulang ke kg atas permintaan mak abah,walu pon berat sungguh utk membuat keputusan tinggal di kg, tp siDia memberi Galakan dan bagi saya smgt utk mengikut kehendap mak abah saya. Saya tau time ni sidia pon bert untk membiarkan sy jauh dr nya.Atas dasar rasional , sy pulang ke kg dan terus bekerja di sana.


Open House this yer saya baru memperkenalkan sidia dgn MAK ABAH saya. Permulaan makabah xda kata cume my sister xberapa suke kat dia cz pakai rantai.Time tu giler2 saya menagis sampai 2hari tau... T__T  luluh rase bile ade yg xsetuju dgn pilihan saya .. heheheh2 bile teringat balik dasyat nyer sya menagis.. heheh2 Kami tetap masih bersama .


Semenjak saya tinggal di Kg KAMI jrg berjumpe, disebbkan jarak dan trnspot yg belum kukuh. "RINDU" tak dapt di gmbarkan. Hanya MMS pengubt rindu. Sakit Nyer Jiwa ini bile rindu bertndng disanubari,, Bleh dikatakan 3bulan 1kali jer kami berjumpe , paling lame kami xbesua muke 6bulan.... memg rase mcm3 time tu. Pelik kan hea2 saya berpegg pada kejujurn dan kesetiaan dia kepada saya. Dan sya pon begitu jugak..Klu tidak Hubungkan kami xsehinggia kini. Ku yakin ada cinta ... +___+




~2009~
Bercinta Jarak jauh memerlukan keyakinan dan kepercayaan yg tinggi... Syukur ada pd saya dan si DIa. sikap Kami yg sering bertolak ansur dan suke berbincang membuat hubgn kami lebih mesra dan bhagia walupun kami berjauhan. Tp kadang3 kita xterjngka maslh dtg tiba2 bukan kehendk saya @ Dia. Kami selesikn dgn cara yg baik. :)


Kadang2 kesian  dgn SiDia yang keseorgn di sana. Kawan dia msing2 kelur dgn Gf masing2 tngl la dia keseorgn di rumah sewa nye... Jarg kuar melepak dah. Cuti ahad saje duk rumh jer.Tbpa ditemani kekasih hatinya yg jauh di selatn. :( Life Saya kat Kg pon biase jek.. Jrg Kuar Rumah ye Juga... Kadg3 bsan idup mcm nih.. Nak wat cam ni kan, kite kena tbh harguni kehidupan ni...


Masa berlalu dgn pntas tanpa disedari hmpir 3thn kami kenal dan "coupel" 2tahun. Sya masih belum mengenali dirinya sepenuh nya kerana kami berjauhan. Sya terus berusha untuk mengetahui sifat dirinya yg sbnr. heheheh Dia sorg yg cool tp bile marah dasyat! takot!  Setakat ni sidia xpernah marah depan saya. Dan dia cuba untuk mengawal "PANAS BARAN" heheheh2  saya rasa ia berjaya. hik2 lve u la lalink..




~2010~
Wah da 2010yeh....
Kmi masih bergini dan tetap masih setia antara satu same lain dekat 2tahun kami melalui cinta jarak jauh kami tetap happy.. ^_^ Bila Family saya sudah tau kami bekwan sudah lame, mula persoalan "Tunag", dan "Perkahwinanowhhh!!! say xmenjgka ia akan terjadi pd tahun ini.. cz saya masih belum sediaa.. heheheeh :P Apepon Kalian doakan saya moge Jodoh kami Bersama selamanya dan permudakan lah perancangan  kami ini...


amin...amin...amin... Yarabalamin.. :)

Andai CInta Itu Mmg Milik KITA, USah Risau dgn ape Jua RinTgn YG mendtG, hadapi  dgn TenangN ,
Jika  Cinta Itu Bukan MILIK Kita lepaskan ia Kern ada cinta yg lebih baik dar NYA.....
Sabar dan terus Sabar menanti HAri Itu.... Moge Penantian INi berkahir dgn Kebahagian selamaNya.
=.=
Lov

HAFIZAINI07

Cerita InI UntuK;-


Psttttttttt:- cerita Ini saya pendkan klu nak cerita semua bejela2 lg.
 bnyak kengan sya bersama sidia manis, suke duka pahit.. semua ada. :) hik3 


Comments

my name is lily said…
two thumbs up!
Ain said…
wahhh , hebat . sukanyaaaa ;D
ieda said…
untuk 2 tahun bercinta mgkin x der ape2 .. bila tunggu lagi lama .. semua yg buruk akan nampak dan ada aje yg x suke ..

itulah yg org tua selalu kata .. x elok kawan dan tunang lama2 .. senang putus sbb x der komitmen ..
kalau dah kawin kena fikir panjang x nak ada gelaran janda @ duda .. ;)

jgn salah kan jodoh .. jodoh memang allah tentukan tapi dia bagi kita akal fikiran utk buat dan usahakan yg terbaik :)

akak doakan semuanya di permudahkan ...
Aainies Aini said…
Miss Ainia : biase jer dear.. cume becinta jarak jauh aje,,, :)

ieda: thnks akak.. :)
insyallah. semua dipermudhkan.. heheh
nak tippps turunkan berat bdn .. hehe2
InaAchik said…
gud luck...
mari kite bersaing secara sihat... hehehheee... :)
Hunny Kitty said…
yes..cinta jarak jauh mmg memerlukan banyak kesabaran serta kepercayaan. Good luck!
RohaniHashim said…
hello aainies,

ministry of moment is giving away a photography package worth RM2,000. if berminat, jemputlah join contest tu di blog roe ya?

thanks dear :)

btw, i pun pernah bercinta long distance for 4 years... lots and lots of challenges, thats a definite. :) i wish u all the best in yr future undertakings :)
Aainies Aini said…
Iena & Dia.Honey : thnks & wish u luck! :)

Roe223 : thnks, i dah join nih.. heheh tq 4 da infoo dear..

Popular Posts